17:21 - May 2, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • ورزشی
  • >
  • سرپرست دبیرکل فدراسیون هاکی:
    تیم ملی هاکی بانوان با هدایت مربی خارجی به مسابقات آسیایی می رود

سرپرست دبیرکل فدراسیون هاکی:
تیم ملی هاکی بانوان با هدایت مربی خارجی به مسابقات آسیایی می رود

کیمیای شمال – سرپرست دبیرکل فدراسیون هاکی گفت: تیم هاکی بانوان کشور برای نخستین بار با هدایت “کنت ول” مربی خارجی سرشناس در مسابقات قهرمانی آسیا حضور می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ محسن پاسبان در رشت اظهار کرد: هم اینک تیم ملی هاکی بانوان در حال برگزاری دومین مرحله اردوی آمادگی خود در تهران است و “کنت ول” مربی چینی – آمریکایی که یکی از مربیان سرشناس هاکی جهان است، هدایت این تیم را برعهده دارد.
وی افزود: با حضور این مربی خارجی تراز اول، مربیان ایرانی نیز می توانند برای ارتقای دانش مربیگری خود از وجود وی بهره ببرند ضمن آنکه ما از وجود چند مربی داخلی نیز در تیم ملی هاکی بانوان در کنار “کنت ول” استفاده می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما حضور قدرتمند تیم‌های هاکی مردان و زنان کشور در مسابقات آسیایی است که بهار سال آینده به میزبانی کشور تایلند برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: ایران قدرت برتر هاکی سالنی در آسیا بشمار می‌رود و با وجود اینکه تیم ملی هشت دوره متوالی عنوان قهرمانی آسیا را دارد و دوره گذشته نیز با توجه به جوان‌گرایی عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کرد، تلاش می‌کنیم دوباره روی سکوی قهرمانی قرار گیریم.
وی ادامه داد: در رقابتهای جهانی نیز تیم ایران یکی از قطب‌های برتر است و در ۲ دوره متوالی جام جهانی توانسته مقام سوم جهان را کسب کند که این امر بیانگر ظرفیت بسیار خوبی در هاکی ماست و در صورت حمایت بیشتر دولت و وزارت ورزش به طور حتم می‌توانیم مقام‌های بهتری کسب کنیم.
سرپرست دبیرکل فدراسیون هاکی اضافه کرد: در بخش هاکی چمن تیم ملی هاکی ایران برای نخستین بار توانست در تاریخ بیش از ۵۰ ساله این رشته به گروه یک آسیا صعود کند که این مسابقات شهریور ماه در کشور عمان برگزار شده بود.
پاسبان در ادامه به ظرفیت مناسب داوران و مربیان هاکی ایران اشاره و بیان کرد: در بخش داوری و مربیگری، دوره‌های منظم ارتقاء و دانش‌افزایی برگزار می‌ شود و خوشبختانه داوران بین‌المللی زیادی داریم که در آسیا هم جایگاه ویژه‌ای دارند.
وی افزود: از سوی دیگر چند مربی هاکی ایرانی هدایت تیمهایی از سایر کشورها همچون ترکیه را برعهده دارند و چند بازیکن نیز به عنوان لژیونر در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند که این خود نشان دهنده ظرفیت بالای هاکی در ایران است.
وی به سایر برنامه‌های مهم فدراسیون هاکی اشاره کرد و گفت: دومین اردوی هاکی چمنی مردان نیز در جهرم برپا شده تا این تیم نیز با قدرت در رقابتهای آسیایی که سال آینده برگزار می‌شود، حضور یابد.
وی اظهار کرد: هفته آینده نیز مسابقات لیگ برتر هاکی با عنوان یادواره “شهدای غزه” از ۲۷ تا ۳۰ دی ماه در همدان برگزار می‌شود که در این مسابقات زبده‌ترین تیمهای هاکی سالنی با هم رقابت می‌کنند.
سرپرست دبیرکل فدراسیون هاکی به وضعیت این رشته در گیلان اشاره و بیان کرد: گیلان در بخش بانوان یکی از قطب‌های برتر در کشور محسوب می‌شود و هم‌اینک در اردوی تیم ملی بانوان چند ملی‌پوش از گیلان حضور دارند و پتانسیل بسیار خوبی در رودبار و رستم آباد در این رشته وجود دارد.
وی اضافه کرد: هاکی گیلان در بخش مردان تفاوت زیادی با بانوان دارد که باید این امر باید بررسی و مشخص شود که علت این تفاوت شرایط زیرساختی یا نیروی انسانی است زیرا هاکی آقایان در گیلان قدرت و ظرفیت بانوان را ندارد.
وی در خاتمه گفت: انتظار داریم با توجه به پتانسیل مناسب در بخش بانوان، هاکی در گیلان در تمامی شهرستانهای استان فعال شود تا استعدادهای بیشتری از این رشته به ورزش کشور معرفی کنید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *