18:50 - April 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • انتقاد رئیس شورای شهر رشت از وضعیت تفکیک زباله از مبدا / تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت

انتقاد رئیس شورای شهر رشت از وضعیت تفکیک زباله از مبدا / تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت

کیمیای شمال – رئیس شورای شهر رشت با انتقاد از عملکرد سازمان پسماند شهرداری رشت گفت: در شرایطی که شهروندان در تفکیک زباله از مبدا همکاری دارند ، اما شاهد هستیم که زباله های تفکیک شده توسط شهروندان چندین روز در گوشه کنار خیابان انباشت شده باقی می ماند و عملکرد سازمان پسماند شهرداری رشت در این حوزه پذیرفتنی نیست.

  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: پیشاپیش سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) را محضر تمامی منتظران ظهور این امام غائب تبریک عرض می کنم  و ان شاا به لطف الهی هر چه سریعتر شاهد ظهور آخرین ذریه رسول خدا (ص) باشیم و با ندای اناالمهدی مهدی فاطمه سراسر جهان در صلح و آرامش قرار گیرد.
   وی با تبریک یازدهم شعبان مصادف با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده است افزود: جوانان در ساختن آینده هر کشور نقش بسیار مهمی دارند و علیرغم تمامی مشکلات و موانع پیش روی جوانان، فرزندان این آب و خاک همواره اثبات کردند که با همه مشکلات پای انقلاب هستند و حضور پر شورشان در راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن امسال نیز تاییدی بر این ادعا است و این حضور پرشور تلنگری به مسئولین است تا با همتی مضاعف برای رفع نیازهای آینده سازان ایران اسلامی که با تمامی مشکلات همچنان پای انقلاب مانده اند تلاش کنند.
انباشت زباله های تفکیک شده در نقاط مختلف رشت
 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از وضعیت پسماند رشت بالاخص در حوزه تفکیک زباله از مبدا تصریح کرد: در شرایطی که شهروندان در تفکیک زباله از مبدا همکاری دارند ، اما شاهد هستیم که زباله های تفکیک شده توسط شهروندان چندین روز در گوشه کنار خیابان انباشت شده باقی می ماند و عملکرد سازمان پسماند شهرداری رشت در این حوزه پذیرفتنی نیست.
 کارگرنیا با بیان اینکه چند مرحله در حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبدا شاهد تغییر شرکت های پیمانکاری بودیم افزود: متاسفانه هنوز در این حوزه هیچ اقدامی انجام نشده است و گلایه های شهروندان در این باره نیز افزایش پیدا کرده است و انتظار داریم شهردار رشت در اسرع وقت نسبت به رفع این گلایه ها اقدام کند.
رشد ۵۸ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت
  وی با قدردانی از تمامی اعضای شورا و شهردار و  مجموعه تیم بودجه شهرداری رشت پیرامون بررسی و تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت بیان کرد : بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت به واقع شروع برنامه مدون پنج ساله شهرداری رشت است و تا پیش از این شهرداری برنامه مدون نداشت و ان شاا آغاز این برنامه در سال ۱۴۰۳ خیر و برکت برای شهر و شهروندان  به همراه داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه افزود: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸ درصد افزایش داشته است .
کارگرنیا به میزان بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت : بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت به مبلغ پنج هزار و نهصد میلیارد تومان است که ۴۲ درصد آن جاری و مابقی آن شامل ۵۸ درصد از کل بودجه عمرانی است.
 وی با اشاره به پراکندگی آرا پیرامون بررسی سند راهبردی شهر رشت افزود: پیشنهاد می کنم به منظور اینکه این سند به خوبی بررسی شود در جلسات کمیسیون تخصصی شورا ، چند مرحله بررسی و نتایج آن در جلسه تلفیق مطرح و در نهایت نتیجه گیری شود.
بودجه پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ به مبلغ پنج هزار و نهصد میلیارد تومان به رای گذاشته شد و مورد تصویب شورا قرار گرفت.
موافقت شورا با برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران 
اعضای شورا با لایحه برگزاری مراسم تجلیل از زحمات خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز موافقت کردند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *