21:24 - April 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرماندار رشت در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان:
    مدیران باید دغدغه حل مشکلات جوانان را در اولویت قرار دهند / مشارکت اجتماعی در انتخابات وحدت ملی را رقم می‌زند

فرماندار رشت در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان:
مدیران باید دغدغه حل مشکلات جوانان را در اولویت قرار دهند / مشارکت اجتماعی در انتخابات وحدت ملی را رقم می‌زند

کیمیای شمال – فرماندار رشت با بیان اینکه جلسات جوانان با حضور جوانان برگزار شود تا فرصت ارائه دغدغه‌ها و مطالبات‌شان را داشته باشند، گفت: مدیران باید همواره دغدغه حل مشکلات جوانان را در اولویت کار خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ مهندس کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت امروز، اول اسفندماه در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با بیان اینکه ستاد ساماندهی جوانان از مهم‌ترین ستادهای تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه جوانان است، اظهار کرد: اگر به درستی در این ستاد کاربردی تصمیم سازی کنیم، خروجی این جلسات باید منجربه حل مشکلات و موانع حوزه جوانان شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه جوانان افزود: اگر به جوانان توجه نکنیم متضرر می‌شویم، کشورهای موفق در حوزه جوانان سرمایه‌گذاری می‌کنند، هر کشوری که توانست به موضوع جوان و نیازها، باورها و اعتقادات آنها توجه یا در بحث تربیتی سرمایه گذاری کند، دچار شکاف نسلی نمی‌شود.

عاشوری با بیان اینکه جوانان در دوران دفاع مقدس حماسه خلق کردند در برخی از عملیات‌ها محوریت با جوانان بود، گفت: دشمن در دوران دفاع مقدس با وجود تجهیزات نتوانست در مقابل اراده این جوانان بایستد، اما در سال‌های اخیر با یک چالش انقطاع باورها در بین نسل جوان مواجه شدیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه جوانان امروز آینده‌سازان فردای کشور هستند، تصریح کرد: مدیران باید همواره دغدغه حل مشکلات جوانان را در اولویت کار خود قرار دهند، متأسفانه نسبت به نیاز جوانان بی تفاوت بوده‌ایم و نیاز آنان را آنطور که باید ندیده‌ایم، در حالیکه اگر در رابطه با موضوعات و مشکلات جوانان به درستی تصمیم گیری شود، اثرگذاری مثبت دارد.

وی با اشاره به اینکه 117 هزار جوان 18 تا 30 سال در شهرستان رشت داریم، افزود: جوان که در خانواده خودش درک نشود یا مورد تأیید جامعه و در اولویت برنامه‌ریزی‌ها نباشد چگونه می‌خواهد آینده سازی کند.

عاشوری با تأکید بر اینکه هر دستگاه براساس مخاطبین جوانی که دارد باید مشکلات و دغدغه جوانان را احصا و متناسب با آن برنامه ریزی کند، تا جلسات ساماندهی امور جوانان کاربردی و نتیجه بخش باشند، تأکید کرد: جلسات جوانان با حضور جوانان برگزار شود تا فرصت ارائه دغدغه‌ها و مطالبات‌شان را داشته باشند.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت حضور جوانان در انتخابات، گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری است و با توجه به هجمه‌های موجود، اهمیت مشارکت در این دوره بسیار بیشتر از سنوات گذشته بوده و ارزش آن کمتر از عملیات‌های آزادسازی دفاع مقدس نیست، لذا هر رأی در انتخابات آبی بر آتش فتنه توطئه گران است.

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی در انتخابات وحدت ملی را رقم می‌زند، وحدت ملی هم مبنای اقتدار ملی است و باعث تحقق امنیت ملی می‌شود. امروز راهبرد استکبار جهانی بر اساس حضور مردم در انتخابات است، اگر حضور در انتخابات پررنگ باشد، بهم پیوستگی و وحدت هم بیشتر می‌شود و راهبرد دشمن نسبت به انقلاب تغییر می‌کند، زیرا مشارکت اجتماعی بیانگر مقبولیت نظام است، لذا مشارکت اجتماعی در انتخابات راهبرد مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

عاشوری با اشاره به نقش مثبت ایجاد و تقویت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه امور جوانان گفت: سازمان‌های مردم نهاد، فضای مناسبی برای رشد و بالندگی جوانان و فراهم نمودن شرایط حضور آنان در صحنه‌های مختلف است.

گفتنی است؛ به‌مناسبت روز جوان، به ۱۵۰ نفر نوعروس توسط کمیته امداد شهرستان جهیزیه اهدا می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *