07:48 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • تیمور پورحیدری در همایش بزرگ اصناف و صنعتگران گیلان:
    پیشرفت ۶۰ درصدی ۱۸۰ پروژه صنعتی گیلان در دولت سیزدهم

تیمور پورحیدری در همایش بزرگ اصناف و صنعتگران گیلان:
پیشرفت ۶۰ درصدی ۱۸۰ پروژه صنعتی گیلان در دولت سیزدهم

کیمیای شمال – مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، ماه رمضان و تعطیلات عید نوروز فعالان اقتصادی و واحدهای صنفی وظیفه سنگینی برای مدیریت بدون التهاب بازار برعهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ تیمور پورحیدری روز سه‌شنبه در همایش”نقش اصناف و صنعتگران گیلان در انتخابات” در حضور استاندار گیلان و فرماندار رشت با اشاره به اهمیت نقش تاریخی تجار،بازرگانان، فعالان اقتصادی و اصناف گیلان در کلیه بزنگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: فعالان اقتصادی استان در رویدادهای تاریخی ایران اسلامی همراه و همگام با انقلاب بوده اند.

وی عنوان کرد : آنان همواره نقشی تاثیرگذار در تنظیم و مدیریت بازار برعهده داشته و اینک این وظیفه سنگین تر از همیشه است و باید از همه ظرفیت ها برای مدیریت شرایط با توجه به اینکه آخر سال هستیم بهره گیریم.

وی تصریح کرد: در گیلان بیش از ۱۳۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۲۳۰ هزار نفر در آن اشتغال دارند؛ در حوزه فرش نیز در استان ۱۳ هزار بافنده فعالیت می کنند.

وی تعداد واحدهای صنعتی فعال در استان را هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۷۵هزار نفر از مردم گیلان در واحدهای صنعتی استان اشتغال دارند و ۱۸۰ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد نیز همزمان با دولت سیزدهم در درحال اجراست که پیش بینی می شود با راه اندازی این طرح ها تا اواخر امسال و برخی تا اواسط سال آینده زمینه اشتغال ۶ هزار و ۱۸۵ نفر دیگر هم فراهم شود.

پورحیدری تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۳۲ پروژه صنعتی با اعتبار ۵۷ هزار میلیارد ریال و یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال در استان به بهره‌برداری رسید.

همچنین با راه اندازی نهضت احیاء بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی راکد با سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات به مبلغ ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و رفع چالش ها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان؛ احیاء و مجددا به چرخه تولید برگشته اند.

وی اضافه کرد: ۳۴۵ واحد صنعتی راکد نیز در این استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴۵ واحد قابلیت احیاء دارد که برای راه اندازی مجدد آنها در حال برنامه ریزی هستیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در حال حاضر در استان ۴۹ معدن دارای پروانه در حال فعالیت است و ۴۸ معدن غیر فعال هم داریم که از طریق برگزاری مزایده در مراحل مختلف به افراد و یا شرکت‌های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار و احیاء خواهد شد.

دکتر پورحیدری افزود: سال گذشته از گیلان ۷۵۰ میلیون دلار کالا صادر شد که سهم صنایع و معادن استان از این مقدار ۳۷۰ میلیون دلار بود.

وی تصریح کرد: در حوزه دانش بنیان نیز هم اکنون ۸۶ واحد در استان پروانه بهره برداری دارد که با انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد با مراکز علمی و دانشگاهی و دوره های آموزشی فنی، تخصصی، صنعتی و بسیج نخبگان دانشگاهی و نیز برقرارنمودن ارتباط مطلوب صنعتگران با دانشگاهیان گامهای مناسبی در این مسیر برداشته ایم.
گفتنی است، این همایش بزرگ در تالار مرکزی شهر رشت با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از صاحبان صنوف و بازاریان و صنعتگران پرتلاش گیلان عصر سه شنبه برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *