16:44 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
    پرداخت 1135 میلیارد تومان وام اشتغال زایی طی سال جاری در استان گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
پرداخت 1135 میلیارد تومان وام اشتغال زایی طی سال جاری در استان گیلان

اختصاصی / کیمیای شمال – مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان عنوان کرد : 1135 میلیارد تومان فقط در بحث اشتغال زایی به افراد نیازمندی که می خواستند شغل ایجاد کنند وام پرداخت کرده ایم .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس ، شهدای حرم و شهدای امنیت و با تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه و تبریک ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان ونیکوکاری گفت : اصحاب رسانه پا به پای نظام زحمات زیادی کشیده اند ، به خصوص در این ایام انتخابات که دشمن به دنبال این بود که مردم را از نظام و انتخابات مایوس کند اما اصحاب رسانه و در راس آن رسانه ملی انصافا سنگ تمام گذاشتند.

وی در ادامه اظهار داشت : مردم ما بسیار فهیم هستند و پای کار آمدند و مشت محکمی به دهان یاوه گویان زدند.

اهرابی با ارائه گزارشی از اقدامات کمیته امداد افزود : 130358 خانوار که در واقع 13 درصد از خانوارهای استان را شامل می شود تحت پوشش کمیته امداد گیلان است و همانگونه که مستحضرید استان گیلان سالمندترین استان کشور است و 84899 نفر از این خانوارها خانواده بالای 60 سال هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مددجوی بالای 100سال نیز داریم تصریح کرد: امید به زندگی بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافته است به گونه ای که اکنون سن میانسالی از 55تا 65سالگی است و سن جوانی بالا رفته و همه این ها به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود : امسال 132میلیارد تومان کمک معیشت یا مستمری به صورت ماهیانه به مددجویان پرداخت شده است ،همچنین در بحث کمک به اسکان موقت و کرایه مسکن مددجويان نیز برای تعداد 5721 مورد بالغ بر 6 میلیارد تومان کمک شده است .

کمیته امداد بال مهربانی نظام است

اهرابی با بیان اینکه کمیته امداد بال مهربانی نظام است بیان داشت : 250 مرکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد در سطح استان داریم که افرادنیازمند را شناسایی می کنند و نیازمندانی که جزو دهک ها نیستند می توانند از کمک این خیریه ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دهک 1تا 3 تحت پوشش کمیته امداد است و تا دهک 5 می توانیم کمک موردی را داشته باشیم ، افزود: افراد نیازمند خارج از این دهک ها از کمک مراکز نیکوکاری بهره مند می شوند.

اهرابی یاد آور شد : در سال 1401 برای لوازم ضروری مددجویان و خانواده های زندانیان ده و نیم میلیارد تومان و در سال 1402 ، هجده میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) به 2454 فقره جهیزیه برای نو عروسان و کمک به 133 نوداماد اشاره کرد و یادآور شد: 79 میلیارد تومان جهیزیه که شامل یخچال،اجاق گاز، لباسشویی، تلویزیون و جارو برقی است تقدیم نوعروسان شده است.

3099 نفر بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد گیلان

وی در ادامه خاطرنشان کرد : 3099 نفر بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد استان داریم که 2863 نفر بیمار صعب العلاج هستند .

اهرابی با اشاره به اینکه کمیته امداد به هیچ مرکز درمانی بدهکار نیست، ادامه داد : ۲۸۵۸ نفر بیمه شده تامین اجتماعی داریم که حق بیمه توسط کمیته امداد پرداخت می شود تا پس از ده سال بتوانند حداقل بگیر شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از پرداخت ۲ و نیم میلیارد تومان ودیعه مسکن خبر داد و افزود : ۳۲ و نیم میلیارد تومان وام خوداشتغالی پرداخت کرده ایم که این وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان با کارمزد صفر و وام ۲۰ میلیون تومانی نیز بدون ضامن می باشد و وام مازاد 10 میلیونی نیز با کارمزد 3 درصد در طی دوره و فقط یکبار است و این وام تا سقف 50 میلیون می باشد که این یک بانکداری اسلامی است.

اهرابی به بحث اشتغال و خودکفایی پرداخت و تصریح کرد : کمیته امداد در بحث اشتغال کار مهمی انجام می دهد به گونه ای که نصف تعهدات دولت را کمیته امداد در سطح کشور اجرایی می کند.

وی به بحث اشتغال کمیته امداد اشاره و گفت: برای اشتغال سقف وام ما تا ۱۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ بوده و در سال 1402 نیز 1195 میلیارد تومان وام گرفته ایم و تاکنون توانستیم 1232 میلیارد تومان پرونده به بانکها معرفی کنیم که تا پایان سال صد در صد خواهد شد .

پرداخت 1135 میلیارد وام اشتغال زایی طی سال جاری در استان گیلان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان تاکید کرد : در مجموع 1135 میلیارد فقط در بحث اشتغال به افراد نیازمندی که می خواستند شغل ایجاد کنند وام پرداخت کرده ایم و کمیته امداد گیلان گام بلندی برای توانمندسازی و اشتغال زایی مددجویان برداشته است.

وی افزود : برای 1191 نفر آموزش مهارت آموزی داشته ایم تا این افراد ضمن دریافت وام و برای اشتغال خود طرح پایدار داشته باشند و برای 2986 نفر آموزش های حین و بعد از اجرای طرح داشته ایم که توانستیم برای 9695 نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم.

اهرابی به جشن خودکفایی در ابتدای سال اشاره و یادآور شد : اولین استان در سال جاری و در سطح کشور بودیم که جشن اشتغال را گرفته ایم.

وی در ادامه گفت : در بحث نوغان و نوغانداری تلاش داشتیم تا پای دلال وسط نباشد و به همین دلیل تخم نوغان خریدیم و خرید تضمینی داشته ایم و امسال 17 میلیارد تومان خریداری کرده ایم.

اهرابی تاکید کرد : با همت کمیته امداد کارخانه ای که در صومعه سرا در حال نابودی بود را احیا کردیم و از بس این کارخانه راکد بود حتی لودر انداختیم و راه را باز کردیم اما اکنون برای نخ ریسی با پیله هایی که کمیته امداد خریداری کرده در حال فعالیت است و روزانه با یک شیفت و اشتغال 80 نفر فعال است.

وی به بحث زراعت چوب پرداخت و گفت : به مددجویان کمک کردیم و با حدود 700میلیارد تومان 111 هزار اصله نهال صنوبر اصلاح شده خریداری کردیم ضمن اینکه این نهال ها در پایان سال 1401 تحویل و در سال 1402 کاشته شد تا پس از چهار یا پنج سال کمکی برای آنها و محیط زیست باشد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان به حوزه مسکن، عمران و ساخت اشاره و اظهار داشت : چند تفاهم نامه در سطح کشور و استان با سپاه، بنیاد مسکن، صندوق توسعه ملی ، خیریه ها و گروه صنعتی گلرنگ داریم که قرار بر ساخت 2400 واحد بود که از این تعداد 1350واحد تاکنون تحویل و مابقی در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در حوزه فرهنگی به خوبی عمل می کند، افزود : ۱۹ هزار و ۳۸۶ دانش آموز تحت پوشش در مقاطع مختلف داریم و 1313 دانشجو داریم که امسال ۲۶۰ دانشجوی قبولی در آزمون دانشگاه داشته ایم که حتی در رشته پزشکی ما دوقلوهای پزشکی داشتیم که حائز رتبه شدند .

وی گفت: از 1313 دانشجوی تحت پوشش تعداد ۹۵۲ نفر دانشجوی دختر و ۳۶۱ نفر دانشجوی پسر هستند که از میان همه دانشجویان و دانش آموزان ما ۶۵۰ نخبه شناسنامه دار داریم.

3143 یتیم  و 10374 فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد

وی در ادامه گفت : 3143 یتیم  و 10374 فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند و برای مجموع این تعداد 50926 نفر حامی داریم که برای سال 1401 ، 84 میلیارد تومان و برای یازده ماهه امسال 86 میلیارد تومان کمک جمع آوری کرده ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از دریافت 15 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه مردمی و همچنین دریافت ۷۰ میلیارد تومان زکات مردمی خبر داد و گفت: انتظار داریم در جشن نیکوکاری پیش رو در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ بتوانیم مبلغ ۴۰ میلیارد را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در نهضت ملی مسکن برای ۴۷۶ نفر پروژه تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: وظیفه نظام اسلامی این است که معیشت مردم را به خوبی برای آن‌ها فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان افزود: نمایندگان مجلس به کمک معیشتی مددجویان در تصویب بودجه در سال جدید توجه بیشتری داشته باشند.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *