06:33 - May 1, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس شورای شهرستان رشت :
    گیلان نیازمند توجه ویژه وزارت خانه در بحث زیرساخت هاست

رئیس شورای شهرستان رشت :
گیلان نیازمند توجه ویژه وزارت خانه در بحث زیرساخت هاست

کیمیای شمال – جلسه شورای شهرستان رشت با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت و نمایندگانی از شرکت توزیع برق ، آب منطقه و اعضای شورای شهرستان رشت برای بررسی مشکلات و مسائل کشاورزی در فصل زراعی پیش رو برگزار شد.  

به گزارش کیمیای شمال به نقل از عصرکاسپین؛ مجید عزیزی رئیس شورای شهرستان رشت در این جلسه اظهار داشت : حمله غرور آفرین دلاورمردان نظامی و انتظامی علی الخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل غاصب ، که به شیوه های مختلف سبب نا امنی و اخلال در نظم جهانی، به خصوص جنایات وحشتناکی را که در غزه به وجود آورد و در نهایت حمله ای که به سفارت ایران در سوریه صورت گرفت، سبب شد که اسرائیل آن سیلی محکمی را که باید میخورد ، از ایران خورد .

عزیزی افزود : ایران همیشه آمادگی خود را در تقابل با استکبار جهانی اعلام میکرد اما میگفت که دنبال تنش نیستیم ، اما لازم بود که این اتفاق صورت بگیرد ، که به لطف خدا این موضوع جایگاه ایران را در عرصه های بین المللی تقویت خواهد بخشید و باعث غرور و عزت هرچه بیشتر ایران اسلامی خواهد شد.

رئیس شورای شهرستان رشت با انتقاد از مشکلات زیرساخت ها در استان اظهار داشت: بافت جغرافیایی گیلان نیاز به توجه ویژه وزارت خانه هم در بحث زیرساخت های برق هم در بحث زیرساخت های آب دارد .

وی افزود: این امر نیازمند حضور وزیر در گیلان و بررسی جدی مسائل و مشکلات زیرساخت های استان دارد تا با کاهش مشکلات در بخش کشاورزی ، مشکلات و سختی های معیشتی کشاورزان کاهش پیدا کند .

 

کشاورزانی که سال گذشته مجوزی از آب منطقه ای مبنی بر انشعاب موقت داشتند ، در سال جاری هم به آنها انشعاب واگذار می شود

ابراهیم خوشنود مدیر توزیع برق شهرستان رشت گفت:
در حوزه برق عمده مشکلی که در بخش ها داریم بحث فرسودگی شبکه های فشار ضعیف است که عمدتا هم بخاطر سطح مقطع پایین ، طول عمر خیلی زیاد و همچنین سرقت های متعدد می باشد.

این مشکلات در حوزه روستایی کماکان ادامه دارد و
شرکت با توجه به برنامه ریزی هایی که در این حوزه انجام داده ، بحث تبدیل شبکه مسی به خودنگهدار است که تاکنون کارهای خیلی خوبی انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته در شهرستان رشت حدود ۳۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار کار شد که بیش از ۷۰ درصد آن در حوزه روستایی بود.

خوشنود اظهار داشت: بزرگترین نقطه ضعف شبکه های توزیع استان ، به دلیل ماهیت جغرافیایی  گیلان  ، طول زیاد شبکه های فشار ضعیف است که عمدتا یک مسیر طولانی می باشند.
باتوجه به افزایش ساخت و سازها در روستاها و افزایش مصرف در حوزه روستایی که با روی آوردن مصرف کولرگازی اتفاق افتاده مشکلات ضعف برق در روستاها افزایش یافته است.
وی افزود: کولرهای گازی در فصل تابستان به دلیل ماهیت شبکه ، سطح مقطع شبکه و طولانی بودن شبکه ، مشکلاتی را ایجاد میکنند.

خوشنود بیان کرد: در این حوزه دوراهکار وجود دارد ، در جاهایی که ترانس نزدیک باشد، تبدیل شبکه مسی به خودنگهدار مشکل ضعف برق را حل میکند و به راحتی میتوانند استفاده کنند اما جاهایی که فاصله از ترانس خیلی زیاد است ما باید احداث خط فشار قوی و احداث پست هوایی را داشته باشیم که هزینه بر است که حداقل برای رفع ضعف برق یک کوچه روستایی به طور متوسط بین یک تا یک و نیم میلیارد تومان هزینه نیاز است.

خوشنود با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی اظهار داشت: استفاده از پمپاژ آب کشاورزی و استفاده از آبهای سطحی برای آبیاری کشاورزی ، باتوجه به سیاستی که وزارت نیرو دارد
ما در سطح کشور فقط دو استان (گیلان و مازندران )هستیم که انشعابات موقت آب کشاورزی را داریم .
مابقی استان ها هر فعالیتی در حوزه کشاورزی و استفاده از برق را با پروانه دائم دارند ، چون بحث مدیریت منابع آب و مدیریت مصرف مطرح است .

در سال جاری تصمیم بر این شد که کشاورزانی که سال گذشته مجوزی از آب منطقه ای مبنی بر انشعاب موقت داشتند ، در سال جاری هم به آنها انشعاب واگذار بشود و به همه ادارات اعلام شده که همکاری لازم با کشاورزان انجام شود .

کشاورزان به تقویم زراعی توجه داشته باشند

سید مجید محمدنژاد معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت اظهار کرد : درخواست فرماندار این است که دستگاه خدمات رسان از جمله اداره آب و گاز و برق که همیشه پای کار هستند در این چندماه فصل کشاورزی بیشتر از همیشه پای کار و آماده  خدمات رسانی باشند.

محمدنژاد گفت: کشاورزان باید به تقویم زراعی که توسط صدا و سیمای مرکز گیلان اطلاع رسانی می شود ، توجه داشته باشند تا از جزئیات و زمان رهاسازی آب کشاورزی باخبر باشند.

انشالله با رعایت تقویم زراعی بتوانیم امسال، سال زراعی خوبی داشته باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *