14:16 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پیشتازی ملوانان بی شکست و بازگشت شهرداری آستارا به میدان

رشت/کیمیای شمال – دور رفت رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور با قهرمانی تیم بدون شکست ملوان و بازگشت شهرداری به شرایط مطلوب و ادامه روند صعودی این تیم پایان یافت.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور عصر چهارشنبه گذشته برگزار شد که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا ۲ نماینده گیلان برابر حریفان خود به برتری رسیدند تا دور رفت این مسابقات را با پیروزی به اتمام برسانند.

در جریان این رقابتها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک بازی خارج از خانه موفق شد با نتیجه یک بر صفر برابر تیم ویستاتوربین تهران به برتری دست یابد و تیمی شهرداری بندرآستارا نیز در یک دیدار خانگی مقابل تیم پارس جنوبی جم با یک گل به برتری رسید.

ملوان قهرمان بی‌شکست 

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته پایانی دور رفت این مسابقات نیز توانست برابر تیم ویستاتوربین تهران با یک گل به پیروزی برسد تا علاوه برکسب مقام قهرمانی نیم فصل اول، تنها تیم بدون شکست این مسابقات باشد.

ملوانان در دور رفت این مسابقات نسبت به سایر تیمها قدرتمندتر ظاهر شده و بازی‌های بهتری را به نمایش گذاشتند و با انسجام خوب بین خطوط مختلف این تیم و همچنین دوندگی و جنگدگی بازیکنانش ، موفق شد در هیچ دیداری طعم تلخ شکست را نچشد.

این نماینده گیلان در پایان دور رفت با انجام ۱۷ بازی، ۱۱ پیروزی و ۶ تساوی کسب کرد تا با مجموع ۳۹ امتیاز در صدر جدول این رقابتها قرار گیرد که در جریان این بازی ها، بازیکنان ملوان موفق شدند ۲۲ گل به ثمر برسانند و فقط ۶ گل دریافت کنند تا بهترین خط دفاعی لیگ را نیز در اختیار داشته باشند.

البته تیم ملوان با به ثمر رساندن ۲۲ گل ، پس از تیهای خیبر خرم‌آباد و خوشه طلایی ساوه، در رتبه سوم برترین خط حمله لیگ قرار گرفت تا علاوه بر داشتن بهترین خط دفاعی، ماشین گلزنی این تیم نیز در جمع مدعیان قرار گیرد.

یکی از نقاط قوت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دور رفت این مسابقات، خط دفاعی مستحکم بود که توسط هافبک ها و مهاجمان نیز حمایت می‌شد و به همین دلیل ، ملوانان در ۱۷ بازی فقط ۶ گل دریافت کردند.

تحت فشار قراردادن بازیکنان تیمهای مقابل از خط دفاعی حریفان نیز، دیگر نقطه قوت ملوانان در دور رفت این مسابقات بود که این امر باعث می‌شد تا خط دفاعی این نماینده گیلان کمتر تحت فشار قرار گیرد.

به هرحال ملوانان دور رفت رقابتهای لیگ دسته اول کشور را با صدرنشینی به اتمام رساندند و این در حالی است که فاصله خود را با سایر مدعیان نیز افزایش دادند و اگر همین روند صعودی این تیم در دور برگشت نیز ادامه یابد، بی‌شک ملوانان جدی‌ترین تیم برای کسب مقام قهرمانی و صعود به رقابتهای لیگ برتر هستند.

هم اینک تیمهای فوتبال خیبر خرم‌آباد و مس کرمان که در طول مسابقات دور رفت، رقابت سختی را برای کسب مقام قهرمانی نیم فصل با ملوان داشتند، با ۳۳ امتیاز به تریتب در رتبه‌های دوم وسوم جدول رده‌بندی قرار دارند تا ملوانان حاشیه امنیت خوبی را نیز برای خود در صدر جدول ایجاد کنند.

روند صعودی شهرداری آستارا

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول کشور، در پایان دور رفت این مسابقات، ۲۱ امتیاز کسب کرد تا در نهایت در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار گیرد.

پیشتازی ملوانان بی شکست و بازگشت شهرداری آستارا به میدان

این نماینده گیلان که دور رفت رقابتهای فصل جاری را ضعیف آغاز کرده بود، پس از سپری شدن چند هفته دستی به تغییر کادرفنی خود زد و پایان رافت جانشین فرشاد پیوس در نیمکت این تیم شد تا شهرداری آستارا با هدایت یک مربی بومی، این مسابقات را ادامه دهد.

گرچه تیم شهرداری آستارا با هدایت رافت در چند دیدار مغلوب حریفان شد اما این تیم در چهار دیدار اخیر خود هفت امتیاز کسب کرد تا روند صعودی خود را آغاز کند و در نهایت نیز در پایان دور رفت در رتبه دهم جدول قرار گیرد.

تیم شهرداری آستارا در پایان دور رفت پنج پیروزی ، ۶ تساوی و ۶ شکست کسب کرد و ۱۱ گل به ثمر رساند و ۱۲ گل نیز دیافت کرد تا تفاضل گل این تیم در پایان نیم فصل، منفی یک باشد.

یکی از نقاط ضعف شهرداری خط حمله این تیم بود که در ۱۷ بازی فقط ۱۱ گل به ثمر رساندند و پس از تیمهای ویستاتوربین تهران و شاهین شهرداری بوشهر، ضعیف ترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دهند.

البته با جدایی چند بازیکن و همچنین آسب دیدگی امین حقده کاپیتان این تیم، باعث شد تا دست پایان رافت در نیمکت خالی باشد اما هم اینک با اتمام دور رفت، شهرداری می‌تواند بازیکنان جدیدی را جذب کند تا نقاط ضعف این تیم در دور برگشت برطرف شود.

این در حالی است که فصل گذشته و در اولین حضور تیم شهرداری آستارا در رقابت های لیگ دسته اول کشور، این تیم بازی‌های بسیار درخشانی را در دور رفت انجام داد و عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کرده بود و با توجه به اینکهه دوباره پایان رافت به این تیم بازگشته و شناختی که از بازیکنان و مجموعه شهرداری آستارا دارد، انتظار می‌رود که روند رو به رشد و صعودی این تیم که طی چند هفته اخیر حاصل شده، در دور برگشت نیز ادامه یابد.

تیم وفتبال شهرداری بندرآستارا در هفته پایانی درو رفت این مسابقات نیز در یک بازی خانگی برابر تیم خوب پارس جنوبی جم قرار گرفت و با یک بازی حساب شده، توانست این حریف قدرتمند خود را با یک گل شکست دهد تا این تیم نیز همانند ملوان دور رفت را با پیروزی به اتمام برسانند.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *