19:33 - May 2, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری رشت انتخاب شدند

کیمیای شمال – اعضای شورای اسلامی شهر رشت پس از شنیدن برنامه‌ها و بررسی سوابق داوطلبان تصدی پست شهرداری رشت در نهایت چهار نفر را به عنوان گزینه‌ نهایی برای ارائه مجدد برنامه های‌شان انتخاب کردند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ ۲۲ نفر از جمع ۴۴ داوطلب تصدی شهرداری رشت دارای شرایط “برخورداری از حداقل ۹ سال سابقه مدیریت میانی”، برنامه‌های خود را برای مجموعه شهرداری و شهر در جلساتی با حضور اعضای شورای اسلامی ارائه دادند که در نهایت چهار نفر به عنوان گزینه‌ نهایی معرفی شدند، این تعداد بار دیگر در صحن شورا حاضر و برنامه هایشان را ارائه می کنند و پس از جمع‌بندی، یک نفر دارای بالاترین رای به عنوان شهردار رشت معرفی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی رشت در این رابطه گفت: بعد از اینکه رای دیوان عدالت ادارای در ارتباط با صحت استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار پیشین رشت تایید شد، بررسی رزومه‌های داوطلبان برای تصدی پست شهرداری رشت بر اساس فراخوان از ۲ هفته گذشته در دستور کار قرار گرفت.

محمدحسین واثق کارگرنیا روز چهارشنبه اظهار کرد: طی فراخوان ۴۴ نفر برای تصدی پست شهرداری رشت داوطلب شده بودند که پس از بررسی‌های اولیه و نهایی در مجموع ۲۲ نفر دارای شرایط برای ارائه برنامه‌های خود در حضور اعضای شورا انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج نفر بومی و ۱۷ نفر غیربومی و ۹ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری و بقیه کارشناسی ارشد بودند، خاطر نشان کرد: این داوطلبان در مراحل اولیه برنامه های خود را ارائه دادند که هشت نفر از سوی اعضای شورا انتخاب شدند که پس از انجام کارهای مطالعاتی و بررسی‌ سابقه کاری در نهایت چهار نفر به عنوان گزینه نهایی مشخص شدند.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه ۲ نفر عصر امروز “چهارشنبه” و ۲ نفر دیگر “شنبه” هفته آینده با حضور در صحن شورا ارائه برنامه خواهند داشت، اضافه کرد: در نهایت پس از رای‌گیری از بین چهار نفر، یک نفر دارای بالاترین رای به عنوان شهردار رشت انتخاب و به وزارت کشور برای تایید معرفی می شود.

وی رضا طاهری، حسین مرادی، رحیم شوقی و مجتبی خدمت‌بین‌دانا را به عنوان چهار گزینه نهایی تصدی پست شهرداری رشت معرفی کرد و ادامه داد: از این چهار نفر یک نفر “مرادی” دارای مدرک دکتری و سه نفر دیگر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

رئیس شورای اسلامی رشت بیان کرد: به جز شوقی که از پرسنل وزارت کشور و شاغل در استانداری گیلان است بقیه سابقه کار در شهرداری را دارند ضمن اینکه رحیم شوقی و خدمت بین دانا بومی و ۲ نفر دیگر غیربومی هستند.

رشت با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شناور در حوزه مدیریت شهری با عدم ثبات مواجه است و دوباره در کمتر از یک سال بار دیگر بدون شهردار شد و قرارست تا به زودی اعضای شورای اسلامی این شهر سرپرست شهرداری رشت را انتخاب و معرفی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *