17:37 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

با مشارکت منطقه آزاد انزلی؛
رویداد ” قاف ” افتتاح شد

کیمیای شمال- ” قاف ” (قلّه‌ی ادبیات و فرهنگ)، جهت شناسایی و پرورش استعدادهای برتر و نخبه شعر و ادب فارسی از سراسر کشور در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در مراسم افتتاحیه که با رونمایی از لوگوی ویژه رویداد همراه بود، مدیران کل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان ، کتابخانه های عمومی گیلان، کانون پرورشی کودکان گیلان ، معاون فرهنگی کانون کشور، مشاور امور زنان کانون کشور، مدیر آفرینش‌های هنری و ادبی کانون کشور ، مهدی حسن نیا عضو محترم هیات مدیره و علی مطهری مدیر فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان حضور داشتند.

بنابر این گزارش، در این مراسم اساتید و نوجوانان نخبه به شعرخوای و دکلمه خوانی پرداختند و با سخنرانی مدیران و مسئولین ادامه پیدا کرد.

اعضای رویداد ” قاف ” در یک اردوی تفریحی عصر روز پنج شنبه از فضاهای عمومی تفریحی منطقه و آکواریوم بازدید کردند که با توجه به حضور بسیاری از نوجوانان از نقاط محروم کشور طی نظرسنجی بعمل آمده یکی از بهترین خاطرات آنها رقم خورد.

این رویداد مهم ادبی کشور در استان گیلان و با میزبانی مشترک منطقه آزاد انزلی و کانون کشور آغاز شد، استانی که چهره‌هایی همچون میرزا کوچک‌خان، آیت‌الله بهجت، هوشنگ ابتهاج ، شیون فومنی و صابر فومنی (گل آقا) و بسیاری از بزرگان را در کارنامه فرهنگی و هنری خود جای داده است.

بیش از چند ماه برای این رویداد توسط کانون کشور برنامه‌ریزی شد تا شاهد برگزاری اردوی رویش استعدادهای برتر در استان گیلان و با پیشنهاد ما برنامه مشترک توسط کانون پرورشی و هنری کودکان کشور باشیم.

فرایند شناسایی استعدادهای برتر از تابستان سال جاری شروع که حدود ۵٠٠ نفر به عنوان استعدادهای ادبی از سراسر کشور معرفی شدند، در این میان ۳۲۲ اثر در حوزه شعر از استعدادهای ادبی دریافت شد.

بررسی و ارزیابی این آثار و به‌گزینی ۶۰ اثر برتر که نتیجتا این اردوی سه روزه با همراهی ۱۲۰ نوجوان و مربیان و اساتید برجسته در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *